Ga naar de inhoud

Klachtenprocedure

Bent u niet tevreden over medewerkers of dienstverlening van Bureau Leerlingzaken?

Soms help het om dit te bespreken met de medewerker of een gesprek te hebben met de teamleider. Heeft dit niets opgelost en blijft u ontevreden over een medewerker, dan kunt u een klacht indienen.

Klacht indienen

Onze klachtenprocedure loopt via de Gemeente Gouda. Klik hier voor zodat u direct op de juiste pagina terecht komt.

Ik heb een klacht ingediend. Hoe gaat het nu verder?

Wij registeren uw klacht. Als we uw klacht niet in behandeling nemen, krijgt u daarvan schriftelijk bericht. De leidinggevende van degene over wie u een klacht heeft ingediend, behandelt de klacht.

In Gouda lossen we klachten graag op met een gesprek. De leidinggevende kan u daarom bellen over uw klacht. Als dit gesprek het probleem niet oplost, krijgt u een uitnodiging om in het Huis van de Stad over uw klacht te praten. Als u de leidinggevende liever niet telefonisch, maar meteen in het Huis van de Stad spreekt, dan kan dat ook. U kunt ook met degene over wie u klaagt spreken, maar dit hoeft niet als u dit niet wilt. We maken van deze gesprekken een verslag als u dit wilt.

Na de gesprekken wordt uw klacht gegrond of ongegrond verklaard. Dat betekent dat we beslissen of uw klacht terecht is of niet. Van deze beslissing krijgt u schriftelijk een bericht met uitleg. Als het nodig is, nemen we maatregelen zodat dezelfde klachten in de toekomst niet meer voorkomen.

Wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht?

U krijgt binnen 6 weken antwoord op uw klacht. Soms lukt dat niet. Dan mag de behandeling maximaal 4 weken langer duren. Hierover krijgt u schriftelijk bericht.